hit me :)

Followers

Thursday, February 17, 2011

time running away :P

masa itu emas
masa sangat berharga
masa tak boleh berputar balik
masa tak boleh dijual beli


=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=



sama je semua tu. masa sangat BERHARGA! apa yang berlaku saat ni, hari nie takkan berlaku lagi untuk saat saat yang lain. kau buat lah macamana pon. still tak dapat semula masa yang kau dah gunakan tu. means kau tak akan dapat balik memory yang lepas lepas. sekaya mana pon kau, sehebat mana pon kau, kau tak mampu nak beli masa. its PRICELESS.




ape kau ingat dunia kita macam doremon ke?? boleh putar balik masa? kalau lah dunia kita macam tu. kau tau apa aku nak buat? aku nak putar balik masa time zaman budak budak dulu, zaman berhingusan tu. sebab time tu tak dak langsung masalah yang aku kena hadapi. aku just main masak masak, main kawen kawen ja. and dapat anak. mudah je. haha! best kan? ^^ aku nanges ja kalau nak apa apa , mesti dapat benda tu. selagi mak abah mampu nak beli la. kalau lapar, nanges jugak. nanti mak bagi la susu. :D kalau mengantok pon, buat benda yang sama. nanges. nanti mak dodoikan tidor. senang kan hidup time tu. nanges ja. tade buat benda lain pon. :) haih. syioknya dapat kembali pada zaman tu. :D




tapi kalau aku tak dapat putar  masa balik ke zaman silam, cuma dapat percepatkan masa ke masa depan pon oke gak la. aku nak cepat cepat kan masa ke umur 25. time tu mesti aku dah kerja. dah jadi cikgu. n mungkin time tu aku dah kawen. yang nie paling best. nak kawen. haha =p aku boleh skip masa pengajian aku kat usm ni. tension dowh belajar. alahai. sekarang baru sedar yer puan farina? =.=" dulu, time zaman sekolah menengah, sekolah rendah  pantang ada lawatan melawat universiti, mesti kau nak ikut. konon tak sabar nak masuk U la. ni da masuk, merungut pulak. apecer?? =.=" 
dulu aku taktau la weh, kalau tau life kat u sebusy neh, kompem pikir banyak kali gak nak melawat U. =)
ala. kau cakap aku. apa kau ingat aku taktau kau pon 2X5 ja dengan aku. excited nak masuk melawat U time kau kanak kanak ribena dulu. kan? ^^




tapi sayangnya dunia kita bukan dunia doremon. dunia kita tak ada jual poket serba guna, tak ada pintu ajaib dan yang paling penting. kita tak ada mesin putarkan masa. apa yang berlaku akan menjadi sejarah buat kita. dan apa yang akan berlaku merupakan masa depan kita. kita dapat mengubah masa depan kita dengan usaha yang dilakukan. semakin banyak pengorbanan, atau usaha yang kau lakukan, semakin  cerah masa depan yang bakal kau peroleh. percaya cakap aku. kejayaan tak akan datang bergolek. kejayaan tak akan jatuh dari atas langit. taik burung boleh la.=.="  




life aku kat USM lately? busy dengan asignment dan test. yup. i am so tired with all this. tapi aku akan teruskan perjuangan kat USM nie. nie masa depan aku. ecece =p
kau pon sama. jangan mudah berputus asa oke? ^^




jangan pernah rasa putus asa kerana itu adalah alasan mereka yang hanya melihat dunia ini penuh dengan masalah.sebaliknya jadilah orang yang sentiasa bersedia untuk merubah masa depan supaya ianya menjadi lebih baik. :)






dalam kesibukan belajar, kena ada jugak masa untuk have fun. kalau tak akan jadi gila. yes! do trust me =)
tadi, incik kekasih ajak keluar beli jam beliau. aku dengan senang hati temankan.sebab niat di hati nak cari jugak seketol jam untuk aku.yes. dapat. thank you kekasih sayang :D



boyfie and girlfie =)





p/s: moga selepas ini, aku sentiasa datang awal ke kuliah. =)

6 comments:

mohd andian said...

jam 2 beli mane? mcm style jew..huhu

mohd andian said...

monink gak..hehe

nifyna said...

andi: kat time planet, prangin mall. g la cari. hehehe :)

erniemusliana said...

beli yg sme laa nan ko. muahahahaha

erniemusliana said...

beli yg sme laa nan ko. muahahahaha

nifyna said...

sape beli yg sama? haha