hit me :)

Followers

Friday, February 18, 2011

day 5 : a picture about something you want to do before you die

salam semua


hari ni terasa nak sambung 30 things in 30 days challenge. tapi nak buat ikut suka hati aku boleh tak? tak nak ikut turutan hari yang dia bagi tu. haha
aku nak buat hari ke lima. a picture about something you want to do before you die. bukan buang tabiat yer. saja saja kebosanan dan aku tengok tajuk nie menarik je. heee :D



di sebabkan aku nie student yang sangat cintakan usm. aku kalau boleh nak habiskan tempoh pengajian aku dengan jayanya kat usm nie. nak grad la senang citer. yela kan. sapa taknak grad. dah penat penat belajar, berusaha bersungguh sungguh. so, rewards yang kita nak adalah memegang segulung ijazah. moga moga tercapai cita cita nak grad dengan cemerlang kat usm dalam bachelor of education. insyaALLAH :)




 alahai. comey sungguh eh . tak sabau pulak nak grad :)
(biar esemen tak setel setel lagi =p)




nanti nak baling topi tu gitu. boleh dop? =p



aku nak grad lambat lagi. kalau ikut seperti yang di tetapkan lagi 2 tahun baru tamat pengajian kat usm nie. incik kekasih aku lagi satu tahun, dia tinggal aku dulu.=(
banyak lagi yang perlu aku belajar untuk jadi cikgu yang betol betol cemerlang neh. haih. cuak jugak la. apa kau ingat senang ke? nak jadi cikgu, ilmu yang ada perlu melebihi ilmu pelajar pelajar kita. nanti kang tak pasal pasal bila student tanya kau soalan, kau dok tersengih sengih depan tu tak tau nak jawab apa. buat malu aku je. haha. so, untuk dapat hasil yang baik, pengorbanan masa sekarang pon kenalah sehabis baik. kena 'power rangers' jugak ok? =p



the next things, bila dah belajar separuh gila.(tak gila lagi oke? =p) mestila nak tengok hasilnya kan. aku nak jadi cikgu. teringin nak berada kat depan kelas mengajar orang. sebelum ni kan kita dok je kat kerusi, sebagai students. hehehe. padahal kalo kena presentation kat depan kelas pon cuak nak berak mati =p. takpa. belajar dari pengalaman. dan pengalaman akan mematangkan. insyaALLAH.
tak sabar nak kerja sebab nak happy kan mak abah. nak bagi diorang merasa duit aku pulak. selalu aku ja dok pau duit depa. al maklumla. pak angkat ptpn tak bagi banyak pon duit. tolak yuran, tolak duit nak makan, duit untuk entertainment lagi, tinggal berapa ja kan. ciput je. =p. so, moga termakbul doa untuk bahagiakan mak dan abah selepas aku kerja nanti. ni pon salah satu benda yang aku nak buat. doa doakan ok. amin. :)



 konon konon aku nanti macam tu la kan. kompem comel je. wahaha :P


owh. :D



 yang pasti, aku bukan jenis yang macam nie :)



laaa... aku lupa. benda ni paling tak sabar. wakaka. nak kawen. hehehe. jangan la dok mengata aku, kau pon nak kawen kan? sunnah Nabi kan? hehehe. doakan aku ada jodoh dengan dia. dengan ikhwan hanif bin ismail :) walaupon aku tau kita hanya merancang tetapi ALLAH yang menentukan. cuma tak salah kan kita berusaha untuk mencari pasangan kita. tak salah kan berdoa hubungan kita kekal sampai syurga? :)
ALLAH tahu mana yang terbaik untuk kita. kita hanya mampu berdoa. mari sama sama doakan kebahagiaan kita. doakan dialah (pasangan masing masing la k) jodoh kita yang terakhir. amin. :)
haaa. nanti aku kawin aku jemput korang k. wahaha. nak jugak tu kan. hihi ^^


comel kan? tapi aku dan pasangan, incik kekasih  comel lagi. =)



selepas kawen mestilah nak menimang cahaya mata kan. sebagai penyambung zuriat kita kat muka bumi nie. aku pon tak terkecuali impikan yang sama.:)
so, aku tak ada idea kenapa ada binatang orang yang sanggup mendera anak sendiri dan membuang baby sendiri. huhu. tak ada perasaan ka depa nie?. ke depa nie memang bukan orang?. so, paham paham sendiri je la , bahasa yang sesuai untuk orang orang macam ni. tak sanggup nak kata. huhuhu. sedangkan binatang pon sayang anak. 


nampak hepi sangat sangat kan? :)
(aku nak macam ni jugak :D)



comelnyaaaaaaaaaaaaaaaa :D
geram sangat sangat tengok. hehe
(aku pinjam curi pic nie dari fb kawan :P)



oke. tempat yang aku nak pergi pulak semestinya nak mngerjakan haji di Mekkah. semua umat Islam tak terkecuali teringin nak pergi sana. beribadah, menghambakan diri kepada ALLAH s.w.t.
aku pn sama. kalau mampu aku nak pergi buat haji dengan mak abah. dengan family la kiranya. time ni kalau aku da kawen, nak pergi dengan suami jugak. :) sebab mak abah aku pon belum pergi. insyaALLAH. moga niat yang baik disertakan usaha untuk mengumpul duit nanti sampai jugak ke sana. :) so, sapa sapa yang akan ke Mekkah, doakan kami yang belum menjejakkan kaki ke sana ni untuk mampu dan berkesempatan jugak ke sana. insyaALLAH. :)


ALLAH MAHA BESAR



selain dari tu??
ohoh. banyak sangat sangat benda yang aku nak buat. ni antara yang penting ja la yang aku nak buat. hehehe. oke. last la ni. aku nak melancong serata dunia. boleh ke eh? hehe. aku nak tengok keindahan dunia ciptaan ALLAH. nak tengok semua tempat yang menarik yang ada kat dunia ni. :)
antaranya termasuklah :)



 nak pi main salji kat situ dgn incik kekasih =p



 nak tengok eiffel tour dgn mata kepala sendiri. :)



nak tengok taj mahal. saksi kisah cinta yang hebat :)




oke. dah tak larat nak upload walaupon ada banyak lagi. hehe. 
ok. tata! :D

2 comments:

Firdaus Life said...

hak3 jangan jadi yang garang macam dalam pix tu da la

nifyna said...

mestila tak. haha