hit me :)

Followers

Saturday, February 5, 2011

saya di puncak =)

hello world.

i'm sorry for not always updating this blog. lately, i got  a lot of work to be done (bajet macam bussinessman la kan haha!!). and yang  '30 things in 30 days' terpaksa ditangguhkan buat sementara waktu. nanti aku ada masa, aku akan sambung buat lagi. hehe.sekarang nie, banyak lagi esemen yang belum disiapkan. so, aku aku memang terpaksa fokus benda2 lain yang lebih penting selain dari update blog nie. yela kan, update blog ni pon hobi time aku bosan n ada masa lapang. so far, memang kurang la masa lapang aku tu. tambah pulak, aku kat rumah skunk nie. lagi la terasa tak sempat nak menghadap lappy nie. aku lebih suka menghabiskan cuti lepak2 dengan family. dah la jarang nak cuti . so, kalo cuti memang aku nak cuti betol2 la dengan keluarga. hehe. wat so eva la kan ^^ :)

ok, aku sebenarnya nak cerita pasal kejadian hari semalam. aku naik gunung jerai. =)
naik tu tak kisah la kan. yang kisahnya, aku drive sendiri ke atas puncak nuh. jadi pemandu pelancong saudara2 aku yang datang dari johor n pahang. aku bajet terror la kan, berani nak drive. alhamdulillah selamat sampai n selamat balik. =) bangga la bila depa semua tu dok puji aku berani bawak sampai ke puncak sebab aku baru dalam lesen P(percubaan). bulan 5 ni dah dapat lesen yang sebetolnya. dapat drive naik puncak gunung jerai memang la satu perkara yang membanggakan bagi aku (aku naik keta manual auto ja pon) haha. =) selekoh2 nak naik gunung jerai tu dah la belok 90 darjah (kalo kedah, panggil selekoh patah :P), so kira ok la kan dpt drive naik.
hebat2! (puji diri sendiri)

oke~ sebenarnya rumah aku memang dekat sangat2 dgn gunung jerai tapi last aku pi sana time aku f4 (2006).kira dah 5 tahun la kan. agak memalukan disini. tu pon time f4 tu aku naik tak sampai puncak. naik half ja. hihi^^.
so semalam, memang agak teruja la dapat naik atas tu. sejuk weh. best kot. =) ada regency hotel lagi atas sana, dah banyak perubahan dah.hehe. tapi time aku pi semalam dah lewat dah, so kabus banyak la. tak dapat tengok petak2 sawah padi yang cantik2. blur ja. huhu. tapi apa pon, memang nice la pemandangan dari atas gunung jerai sana. kalo nak gi, boleh gitau aku, aku bawak korang g sana. (konon nak jadi pemandu pelancong) =P

ada la sempat photosnap beberapa keping gambar. ^^


 sepupu sepapat ^^





 cik ala n her son,farhan muqris =)





 farhan n my sis,wawa =)


 paan lagi ^^ 


sepupu, ecah =)


 wa n na =)





wawa yang tembam .lalala =p



oke~ dah la tu kan. nanti geli pulak aku upload pic aku banyak2 neh =)
btw, aku da bosan dgn layout nie. nanti la bila rajin2 rasa nak tukar layout lagi. setuju tak? ekeke =P
sekarang nak masuk tidor dah, mata dah ngantuk. katil dah memanggil2. hihi =)
selamat malam semua =)

jumpa lagi  di lain entry. wakaka ^^

4 comments:

snf said...

best nye jalan jalan.ina pinjam lesung pipit.heheh^^

nifyna said...

hehe. x jalan mana2 sgt pon snf. jalan dekat2 ja. hihi. nak lesung pipit? amek la. =)

waniawin said...

muka adek ina mmcm ina. tp dia versi tmbam sket. hehe

nifyna said...

a'a awin. semua cakap macam tu. hehe =)