hit me :)

Followers

Friday, January 8, 2010

kekuatan untuk berdiri kembali

salam.. hari ni sesuatu telah berlaku, aku sendiri pelik entah kenapa tetiba hari ni aku rasa laen. aku rasa macam baru dilahirkan semula. berjumpa kembali kekuatan yang dulunya entah kemana menghilang. kekuatan yang dulunya telah tenggelam dek kekecewaan yang entah ada kesudahannya atau tidak. tapi yang pasti kini timbul kembali segala yang aku ternanti-nanti sejak kebelakangan ni,
"KEKUATAN UNTUK BERDIRI KEMBALI"..
mungkin telah sampai detiknya, telah tiba saatnya untuk aku buktikan yang aku seorang yang x mudah mengalah.. untuk sapa nak aku buktikan aku sendiri tak pasti.. untuk aku sendiri..? ya.! untuk diriku,NURUL FARINA MUSTAPA.. yang pasti aku tak lemah seperti yang disangka..aku masih lagi diberi kesempatan untuk terus hidup di bumi ALLAH ini.. so, aku nak wat sesuatu yang mendatangkan faedah buat aku dan semua orang... aku tak nak lagi menunggu sesuatu yang tak pasti dan yang paling penting tak nak lagi membazirkan air mata buat insan yang tak pandai nak menghargainya, tak nak jugak lagi dibelenggu rindu yang tiada kesudahannya.. dan entah kenapa, hari ni rasa macam
"SINGLE IS SIMPLE"
.. yeke? huhuh.. tak pasti yang tu.. aku hanya perlu petunjuk dari ILLAHI dan perlu keluarga dan kawan-kawan disisi untuk menyokong aku..insan bergelar "KEKASIH" juga rasanya aku tak perlu lagi.. *faiz saya anggap bestbuddy* huhuh.. aku dah privatekan segalanya.. harap2 lepas ni tak akan ada orang yang mengganggu lagi ketenangan hati ni.. dan aku menerima apa saja ketentuan ILLAHI yang sudah tertulis buatku.. sentiasa bersedia untuk bersemuka lagi dengannya. *eny, u noe dat* hohoh.. itu sahaja buat pengetahuan kawan2ku...huhuh..aku, farina masih lagi mampu berdiri, masih mampu bangkit kembali, masih berupaya meneruskan perjuangan sebagai insan bergelar pelajar, *sebagai bakal guru*..huhuh.. yeah!! chayok2!! *semangat bebeno yer* hahah.. beri semangat dan kekuatan untuk diri sendiri..

tapi nak gak citer pasal hari ni.. huhuh..

~PAGI~
pukul 8-10 pg pergi kelas LKM 400.. giler la.. kne beli buku tatabahasa dewan.. aku dengan ayu pi cari buku tu di kedai Mahasiswa..RM36 tunai.. heh.. macam tak percaya beli buku macam ni..demi bahasa melayu terchenta..ops salah *TERCINTA..huhuh..
*beeps,beeps* msg masuk.. "makteh aku dah xda".. msg dari hanim.. AL-FATIHAH buat arwah..moga ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.. makteh hanim muda lagi, sakit kencing manis.. aku tersedar seketika, ajal maut jodoh pertemuan ditangan ALLAH.. kita yang masih diberi kesempatan untuk hidup seharusnya menggunakan peluang itu sebaiknya. HIDUP HANYA SEKALI.. emm...

~PETANG~
msg ngan faiz jap, dy kena pergi kem kat pahang 3 hari.. lepas tu tido je...zzZZzzZ.. *lagu fire burning kedengaran mengganggu tidurku..hahah.. bangun solat zohor,mandi2 n siap2 untuk ke kelas SHE101.. ta menarek la.. dy bahagi grup ikut school.. nak cmpor2.. bru luas pemandangan..wawawa.. n satu lagi, budak2 uh mengong giler kot..hahah.. dowang kta aku laen..maklumla pkai tdg bunge2.. laen dari slalu cakap mkin bgye la, mkin chantek la.. mcm2.. lalalala~ pasan jap..! hahah.. blik tu.. on9 je..;) thats said 4 today..mlm ni mau tido awal..buhsan2.. esok ada perjumpaan pbsm 'tercinta'.. adoyai.. sabar ntk 3 sem lagi.. lps ni xdak dah pbsm.. huhuh.. nytes ppls..! ;)

No comments: