hit me :)

Followers

Showing posts with label shopping. Show all posts
Showing posts with label shopping. Show all posts

Wednesday, July 21, 2010

20.7.2010
ohoh.. kuar kul 4 lebih balik pukul 10 malam.. memang terbaek lah kan?? ahaaa..
kuar QB act dengan duha.. before ber'shopping', berpicnic di tepian pantai sambil makan laksa....
ditemani burung gagak.. ampessss sungguh..=.="

almklumlaaa tade cameraman..;)

nak geli?? lantak ko~ haha

pastu nak g draw duit tapi tetiba atm wat prob.. duha ta leh kuar duit...(nasib aku da draw kat usm, =) )
so, memang berjimat cermat laa..
g 'lady like'.. nak beli suar yang aku minat tade size pulak, yang tinggal sume size 'gedabak'...=.="
then, WAYANG~
citer 'THE TWILIGHT SAGA'
memang best laaa...=)
edward, kalo ko senyum memng cute laaa..^_^ 
kuar wayang try lagi sekali draw.. dah boleh..
so, continue shopping.. 
jumpa kemeja cute warna pink petak2..
nak beli tapi singkat pulak..(aku tinggi sgt kot =.=") 
so, memang aku tak dibenarkan shopping hari ni..
jimat duit pak angkat,PTPTN..=)

balik naik teksi g dinner tempat biasaa...;)
then, mandi ujan...
nasib ta demam..
tu je kot..
k babai~ ^^

Thursday, April 8, 2010

a day with duha

yay!!
gigi saya sudah cantek..ekeke..
sebenarnya baru balik dari pusat sejahtera untuk membuat semula tampalan gigi hadapan ni..
walaupun terlewat untuk temu janji tu tapi aku tetap pergi..(:

sekadar gambar hiasan (:

doktor berpesan, "membuat pemeriksaan susulan 6 bulan sekali okey"
BAIK!
menurut perintah..hee..

okeyh, berbalik pada tajuk utama..
apa yang nak diceritakan adalah mengenai seharian keluar "dating" bersama SITI NUR DZUHA GHANIM pada 7 April iaitu semalam...
 bukan sekadar pertemuan biasa tetapi pertemuan kali ini lebih kepada untuk menepati janji yang telah dibuat..

"kalau u dapat 3.5 n above untuk STPM ni i belanja u"

ya.. janji tetap janji..

aku ke jeti nak ambil dia, almaklumla dia tak biasa sangat dengan penang ni..
lagi pula, anak orang kita kena jaga elok2.. biar susah sedikit asal semuanya selamat..(:
sebenarnya, aku tak keseorangan, rumet, NURUL FATIHAH menemani ambil duha di jeti..
kemudian, bergegas pula ke komtar nak beli jeruk di penang road..

mama  : kak ina, beli kat kedai melayu tu tau. beli yang 4 RM10. Beli 6,kiranya RM15.
aku     : orang pesan ka?? (ke nak jual ni?, hanya berbicara didalam hati)
mama  : a'a, nak bagi orang ckit, yang lain ikut kak ina la nak beli banyak mana..
aku     : mak, yang RM4 10 xdak.. kak ina beli jeruk campur ja n buah pala..
mama  : owh, dah naik harga ka??
aku     : taktau la ma..
mama  : ikut la mcam mana pun.
aku     : okeyh.

setelah membeli sedikit jeruk di kedai melayu itu, kami berjalan-jalan lagi n memasuki chowrasta market.
selalunya aku akan membeli jeruk di sini sahaja tetapi oleh sebab mak pesan suruh beli di tempat lagi satu, so aku ikut sahaja..
jeruk 4 RM10 ada jual disini. Uncle tu bungkus kecil2..
beli lagi RM15 iaitu 6 paket seperti yang dipesan..(:
gayanya memang sepeti mahu berniaga jeruk di guar chempedak.
mengusung jeruk yang entah berapa kilo masuk ke shopping kompleks bukanlah sesuatu yang digemari.
rasa macam nak tercabut seluruh sendi dan rasa jugak macam nak terputus seluruh urat nadi.
(maaf, agak hiperbola tetapi itulah apa yang dirasai)

from left : tihah,duha

from left : aku, duha

sepatutnya masuk ke komtar dan prangin mall tiada dalam agenda pada hari ini..
tetapi disebabkan insiden yang telah berlaku pada pagi itu iaitu sandal aku yang dipinjam daripada rumet telah terputus. maka, aku perlu menggantikan sandal rumet dan juga sandal untuk aku.
tihah : ina ta yah ganti la.. selipar tandas je pon.( baik kan rumet saya? =) )
aku : kalo jumpa yang sama ina beli. (di komtar n prangin mall tak jumpa sandal yang sama)

destinasi seterusnya : QUEENSBAY (QB)

tihah tak nak ikut sama, dia ada test esok. nak study barangkali.(:
so, aku n duha terus berjalan2..(nek bas act)
hajat dihati nak tengok wayang tetapi oleh kerana masa tak mengizinkan, tak jadi tengok wayang..

"lalalalalalalalalala"

nampaknya, perut kami sudah menyanyi..(:
kami berjalan mencari food court. tak berjumpa.
dalam QB pon boleh sesat?? huhuhu
at last, setelah bertanya kepada seorang pak guard lokasi sebenar food court, jumpa jugak..
benarlah kata orang, "malu bertanya sesat jalan"..
dalam kes kami, sudah sesat baru bertanya..=)

aku : tempat yang sama saya makan bersamanya..last saya masuk QB dengan beliau iaitu pada
16 Oktober 2009..
 duha : okeyh, cari tempat duduk lain n stop berpikir pada benda yang lepas..(:
aku : ok (sekadar menurut perintah wp tahu otak memang degil untuk berhenti daripada berfikir perkara yang tak sepatutnya)

menu lunch ialah nasi goreng ayam masak merah (untuk aku n duha), jus kiwi (aku) dan nescafe ais(duha)
rupanya sejam jugak masa yang diambil untuk mencari foo court dan makan.
kemudian, kami teruskan berjalan2..
singgah di semua kedai pakaian n kasut..
duha dapat baju sehelai.
aku hanya mencuci mata melihat gelagat manusia..=)
kemudian, nak mencari 'bantal' pula..bantal yang dimaksudkan adalah bantal yang cumel.hehe
masuk semua kedai cenderamata yang ada, at last jumpa juga sepasang bantal berwarna PINK yang memang chumeyh..
beli 2 bantal yang sama, satu untuk aku dan satu untuk duha.

 cumel kan?

harga? dirahsiakan..hehehe..
jam dah menunjukkan pukul 4.15 ptg.
oleh itu, kedai terakhir adalah J.CO.. beli donnut..=)















feveret donut aku, mint!
dan seterusnya balik!!
tetapi, masih sempat bergambar didepan QB..=)
duha


aku

aku hantar duha ke jeti kemudian balik usm.
selepas itu, keluar semula sebab nak beli antivirus tetapi kehabisan stok pula..
tak ada rezeki beli kat situ..
so, nanti suruh anak tokwan (tokwan angkat) yang buatkan.(format n masukkan antivirus)


aku n tihah

SEKIAN


p/s: duha.. nanti datang penang ag..lalala~ i enjoy semalam dengan u..(:

Tuesday, March 9, 2010

shawl~


melampau ke ni???
ta an???
muahahhahahhahahah..
niway, aku suke..
tapi ta puas ati lagi laa, shawl yg aku memg minat sgt2 da khabisan stock...
sume uh beli kat
http://colourcycle.blogspot.com/
exept the green one..
yg uh beli kat tesco semalam..
weee~~~
n to all shawlaholic..
do visit these blogs...
its nice..=))

1. http://luvshawls.blogspot.com/
2. http://colourcycle.blogspot.com/
3. http://shawlaholic.blogspot.com/

haha...pomot lak an..
ngeee~~
"kecantikan adalah hak milik setiap insan"
mengapakah tiba2 shj ni???
perlu ke???
hahahahhahahaha...
chill suda~
to b continued...
muahx!
=))



Friday, February 12, 2010

in shawl~

yesterday going to BJ with rumet,tihah..n ges wat?? i bought new shawl~
lalala..purplish~ huu
sje2 mau try pkai shawl.. sgt bkenan nak pkai lme dah ble tgk
eny,bad,iqa,zura pkai....huhuh..
here my 1st trial wearing shawl....


lalalala~


ada ka dowg kata mcm yuna??ngeng sgoh..hahah.. saye yuna untuk dy ja..heee~
lps ni mau bli byk agy shawl..heee.. n tym kat BJ pon smpt posing agy..=))



yup2..ni la rumetku..;)

S.E.K.I.A.N~

Monday, January 18, 2010

choping2~

1st of all, jutaan kemaafan ku pohon daripada bonda tercinta.eceh..huhuh.. mak, ada sale, kak ina beli baju..wuwuwu..x tertahan nafsu, mak dah pesan dah..hee.. aku kuar komtar dengan kak yat,ayu,nurul,ada,ja,ika n ina semalam.. haish~ memg choping sakan..hee.. ada sale lagi.. tengok citer 'adnan sempit' semalam.. memang lawak giler ah.. x rugi RM4.. x buhsan.. sepanjang dalam wayang kije gelak ja.. haha.. ada pic kami kuar n barang2 yang aku choping semalam.hehe.. ^_^..1st pic,farina bersiap2 nak kuar komtar~ wee~



ecece~hohoh

semasa tunggu rapid penang sempat agy berposing..huhuh



ika,kak yat,ayu n ina~


ada.nurul,ija n me~


then choping2~hohoh!! sweater,cardigan n shirts~ wee~ here are there~ huhuh




sweater BUM ksygn~ huu



at last!! jmpe gak.. my cardigan..hee.;)


and lastly~ my t-shirt! huhuh


black shirt~




green shirt~ heh


setelah penat bershoping.. at last beginilah jadinya~ letih amat mukenya namun masih mampu tersenyum~^_^


letihnya~ ;)